A közösségi média használata kulcsfontosságú az ügyfelek elérésében. Az aktív felhasználók száma azt mutatja, hogy a Facebook (Meta) hatalmas versenyelőnnyel rendelkezik. Ha egy cég a SEO stratégiáiban a közösségi médiát alkalmazza, azzal segíti, hogy magasabb rangsorolást érjen el, amely nagyobb forgalmat és eladást generál.
Ma kár közismert tény, hogy a közösségi média alapjaiban változtatta meg az emberek egymás közötti kommunikációját, ugyanakkor a vállalatok üzleti tevékenységére és a reklámozásra is hatással volt, és van. Ahogy nő a különböző platformok népszerűsége, úgy növekszik a csatornákon elköltött reklám pénz mértéke. A Facebook (Meta) hatalmas versenyelőnnyel rendelkezik a havi aktív felhasználók száma alapján.
Mit nyújt a Facebook, miért egyeduralkodó (jelenleg) a közösségi médiában?
Egyes tanulmányok szerint az amerikai vásárlók közel fele gondolja, hogy a közösségi csatornák közül a Facebook van leginkább hatással a vásárlási szokásaira.
Hirdetőfelület
A Facebookon nagyjából nyolcmillió hirdető van jelen, ezek zömmel kisvállalkozások. Az Investopedia kutatása szerint csak 2021 harmadik negyedévében 28 milliárdos bevételre tett szert. Előnye, hogy rengeteg felhasználói adatot tárol, és a target marketingben rendkívül hatékony.
Mobiltelefon használat trend
A Facebook ugrásszerű növekedését részben a mobiltelefonos alkalmazásoknak köszönheti (például Messenger). Az elmúlt években az okostelefon tulajdonosok már átlagosan, naponta több mint 4 órát mobiloznak. Ugyanakkor a világszerte használt alkalmazások közül a Facebook a harmadik legnépszerűbb.
Elköteleződés
A Facebook tagok elköteleződése közvetett hatással van az organikus keresésekre, amely felbecsülhetetlenül értékes. Ezért érdemes úgy tekinteni rá, mint a potenciális ügyfelekkel való érzelmi kapcsolat színterére.
A közösségi médiák élén a Facebook áll, amelynek platformja rendkívül széles réteget szolgál ki. Változatos médiaszempontot tartalmaz, a fényképeken, a Messengeren át a szöveges tartalmakig. Míg a Twitter, és a LinkedIn egy adott demográfiai célcsoportot szolgál ki, addig a Facebook széles körben használt, és miközben a felhasználók a Facebookon lapozgatnak, véleményt nyilváníthatnak a termékekkel szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Marketingstratégia
A Facebook hatalmas felhasználói bázisa nagy reklámbevételt termelt, hiszen a cégek a hirdetési költségeiket a legnagyobb látogatottságú platformon kívánják elkölteni. A rengeteg ügyféladatból pedig továbbfejlesztett marketingstratégiák fejlődnek. Ha egy cég a SEO stratégiájában a közösségi médiát használja, az segít magasabb rangsorolást elérni a találati listában. A közösségi oldalak nagy internetes tekintéllyel rendelkeznek, így a közösségi médiában található linkeket gyakran tekintik jobb minőségű linkeknek. A Facebook oldalt is optimalizálni kell kulcsszókutatással, majd a releváns kulcsszavakat stratégiai helyeken kell elhelyezni.
Konklúzió
A közösségi média nem csak felhasználókat, hanem a SEO-t is befolyásolja. Ma már a Facebook oldalak megjelennek a keresési eredmények között, viszont a folyamatosan változó Facebook algoritmus változás kihívás elé állítja a SEO területén járatlan cégeket. Az online marketing területén, így a közösségi média hirdetések esetén figyelmet kell fordítani a mérésre, és az adtok elemzésére. Egy tapasztalt SEO szakember, mint a SEO Expert a garancia a kampány sikeres lefolytatására, és a kulcsfontosságú analitikák és eredmények mérése, hiszen ezek mutatják meg, hogy a hirdetési kampányunk mennyiben volt eredményes, és a jövőben min kell változtatnunk.